Cátedra unesco derechos humanos y violencia: Gobierno y gobernanza.
Problemas, representaciones y políticas frente a graves violaciones a los derechos humanos
This text analyzes problems, solutions and representations regarding human rights, the result of completed research. In relation to the problems, Chapter I studies the individualistic conception of human rights that hinders their effective implementation, while Chapter II reflects on the behavior of the Colombian State before the Inter-American Human Rights System that negatively impacts the guarantee of rights. of the victims.
Regarding solutions, several chapters deal with some public policies aimed at the population victims of the armed conflict and forced internal displacement. Such is the case of chapters VII and VIII which analyze, respectively, the psychosocial intervention strategies aimed at promoting and strengthening mental health in population victims of sociopolitical violence and the actions that the Colombian State has developed with the purpose of guarantee the rights of people with disabilities in the context of internal war.
Regarding the representations about human rights and their violation, the four chapters of the second section of this publication give an account of the experiences and interpretations of some boys and girls from the Jorge Soto del Corral School in Bogotá about the armed conflict and internal forced displacement. Representations that are examined from the educational, narrative, socio-legal and cultural heritage perspective.
Patrones de comportamiento del Estado colombiano en los casos contenciosos ante el Sistema Interamericano de Derechos Humanos relacionados con violaciones al Derecho Internacional Humanitario Sergio David Fernández Granados SECCIÓN II. ESTUDIOS SOBRE CONFLICTO, DESPLAZAMIENTO, MEMORIA, IDENTIDAD Y PATRIMONIO La escuela como escenario para el diálogo y la reconstrucción de la memoria y la identidad: un estudio de caso en el Colegio Jorge Soto del Corral en Bogotá, Colombia María Fernanda Téllez Téllez, Nubia Ramirez y Astrid Núñez Pardo Narrativa de memoria e identidad con estudiantes de décimo grado del Colegio Jorge Soto del Corral, de Bogotá Nubia Esperanza Ramirez Rodrlguez y María Fernanda Téllez Téllez Niñez, desplazamiento forzado interno y memoria histórica (Segunda parte) Bibiana Ximena Sarmiento Alvarez Patrimonio cultural en el Colegio Jorge Soto del Corral: hacia una construcción participativa William Gamboa Sierra SECCIÓN III. ESTUDIOS SOBRE SALUD MENTAL Y DISCAPACIDAD EN EL MARCO DEL CONFLICTO ARMADO Estrategias de intervención psicosocial dirigidas a la promoción y fortalecimiento de la salud mental en población víctima de violencia sociopolítica María Amaris Macías, Amalio Blanco Abarca, Camilo Madariaga Orozco, Estefany Acuña Reyes, Marcela Valle Amaris, Valentina Giraldo y Lorena Artuz Julio La discapacidad en el marco del conflicto armadoDiana María Parra Romero y Carlos Iván Molina Bulla
eBook
Impreso
eBook
Digital: descarga y online - EPUB
Catálogo Universidad Externado:
Impreso
Catálogo Universidad Externado: